Lyties stereotipai

Ką jaunuoliai jaučia?

Tik ką paleidau mokymus mokykloms, tema: Ką jaunuoliai jaučia?

Juos sukūriau dėlto, kad pati būčiau norėjusi, jog mokykloje būtų atsiradęs mokytojas, kuris ne tik kalba apie tai, jog man moksluose reikia pasistengti, bet ir galintis pasakyti štai ką:

  1. Aš esu pakankama.
  2. Ne, reiškia, ne. 
  3. Į tavo kūną neturi niekas kitas teisių, tik tu pati.
  4. Liūdesys, pyktis yra normalūs jausmai tiek pat, kiek ir džiugesys.
  5. Grožis ir kuklumas nėra vienintelis nulemtas likimas moteriai (iš esmės, tą girdėdavau iš savo mokytojų gana dažnai, tik kitais žodžiais).
  6. Taip, tu gali rinktis drožinėti medį vietoj mezgimo pamokų ir dėl to nesijausti prastesnė ar geresnė už kitas mergaites (rimtai, būčiau mieliau pasirinkus šias pamokas, todėl, kad megzti mane užknisa iki pat dabar).
  7. Neskubėk įsimylėti.
  8. Visi didieji lyderiai ir lyderės jaučia tokius pačius jausmus, kaip ir tu (čia konkrečiai istorijos pamokose, mat sukūriau mokymus: istorijos pamokos ir lytiškumo ugdymas).
  9. Visi didieji lyderiai ir lyderės klysta gyvenime, tad klysti gali ir tu.
  10. Ir paskutinis, aš svajoju, kad būčiau turėjus mokytoją, kuri/s sakytų: Taip, moterys turi ekonominę laisvę, turi balsavimo teisę. Bet, kas iš to, jeigu kultūriniai papročiai vis dar moteriai primeta suvaržymų. Kaip turi elgtis moteris, kaip ne . Ką ji turi daryti, ko ne. Bet tai pasakė kita mano mokytoja, kuri gyvena knygoje Antroji lytis, Simone de Beauvoir.

Ir ne, aš nekaltinu mokytojų, kad jie nekalba su jaunuoliais apie jų jausmus. Aš kaltinu visą sistemą, kuri apkrauna mokytojus programomis taip stipriai, kad jie neturi vietos integruoti lytiškumo ugdymo programos. Na ir truputį kaltinu dar tuos mokytojus, kurie nelaiko liežuvio už dantų ir vis dar sako mergaitėms, kad fizika ne jų nosiai, o berniukų VIENINTELĖ pareiga yra apginti moterį ir tėvynę (čia cituoju legenda tapusią mokytoją Astrą).

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *