Mokytojams

Ką jaunuoliai jaučia?

Kai norime pradėti klasėje kalbėti su jaunuoliais lytiškumo temomis, pavyzdžiui, apie jaunuolių jausmus, lyčių stereotipus, pozityvaus santykio su savimi kūrimą, dažnai iškyla trys pagrindiniai klausimai:

Nuo ko man pradėti?

Iš kur gauti patikimos, įdomios bei pritaikomos informacijos?

Kaip apie tai kalbėti?

Deja, mokytojai yra apkrauti savo dalyko programomis, todėl natūralu, kad sunku atrasti jėgų ir laiko pagalvoti apie kitas programas, tokias kaip, lytiškumo ugdymas.

Kodėl aš?

Ką jaunuoliai jaučia, tapo mano asmeniniu klausimu rengiant mokymus apie jaunuolių jausmus. Aš esu Marija Serbintaitė, penkerius metus dirbau istorijos mokytoja vienoje iš Vilniaus gimnazijų, šiuo metu – skaitmeninių projektų vadovė, Pedagogas.lt, čia kuriu projektą Epamokos.lt, šiam projektui ėmiausi vadovauti, dėl to, kad norėjau sumažinti pamokų pasiruošimo krūvį mokytojams. Taip pat fema.lt tinklaraščio ir projekto įkūrėja, lektorė temomis: lytiškumo ugdymas, pozityvaus santykio su savimi kūrimas, lyties stereotipai visuomenėje bei kaip juos griauti. Mokymus bei pranešimus esu skaičiusi įvairiausioms auditorijoms tiek mokytojams, sportininkams (Olimpiečių akademija), tiek moksleiviams bei jaunimo centrų vadovams ir darbuotojams.

Lytiškumo ugdymu susidomėjau dar tada, kai dirbau mokytoja. Mačiau, kad mokiniai neturi su kuo pasikalbėti apie jų jausmus, patirtis bei išgyvenimus. O, juk jiems kyla tiek daug klausimų! Ėmiau į istorijos, pilietiškumo pagrindų pamokas bei klasės valandėles integruoti lytiškumo ugdymą. Pritaikiau netikėčiausius metodus ir pamačiau, kad mokinius tai žavi, jiems yra įdomu ir jie gauna daugelį atsakymų į rūpimus klausimus! O svarbiausia, kad tokių metodų pritaikymas yra natūralus, todėl nereikia aukoti papildomai laiko pamokose.

Mokymų temos

Apie ką ir kaip kalbėtis su jaunimu karantino metu?

Karantino laikas gali būti sudėtingas ne tik suaugusiems, bet ir vaikams bei paaugliams. Todėl tampa itin svarbu kalbėtis su jaunuoliais apie jų jausmus šiuo laiku. Tačiau, kaip kalbėti tinkamai apie jausmus, kad neliktume mes, suaugę, atstumti? Kaip kalbėti su jaunuoliais apie motyvaciją mokytis, kai mokykla yra namuose ir dėl susidariusios situacijos nerimas gali imti viršų?

Mokymų tikslas – įgalinti mokytojus savo pamokose kalbėti su jaunuoliais apie jų jausmus.

Šiuose mokymuose:

  • Gausite praktinius patarimus, kaip teisingai kalbėti su jaunuoliais apie jų jausmus.
  • Įgysite žinių, kaip įkvėpti jaunuolius mokytis, kai mokykla persikėlė į namus.
  • Gausite konkrečias temas, kuriomis reikia kalbėti su jaunuoliais karantino laiku.

Po mokymų Jūsų laukia:

  • PDF darbo knyga, kurioje rasite mano sukurtą metodiką, patarimus ir užduotis kalbant su moksleiviais apie jausmus. Šioje knygoje galėsite žymėtis, rašyti, bei pildyti savo pastebėjimus kas Jums tiko, o kas tobulintina.
  • Pakviesiu į uždarą Facebook grupę, kurioje po mano mokymų galėsite bendrauti su manimi bei kolegomis iš visos Lietuvos apie: Ką jaunuoliai jaučia mokymų programą.
  • Vieną mėnesį 2 online susitikimai su manimi, norint pasitarti, kaip pritaikyti vienokią ar kitokią metodiką kalbant su jaunuoliais apie jų jausmus.
  • Pažymėjimus, kad dalyvavote mokymuose.

Istorija ir lytiškumo ugdymas

Lytiškumo ugdymo programa – integruojama į mokomuosius dalykus, todėl kartais yra sudėtinga sugalvoti kaip ją integruoti. Vietnamo karas, Pramonės perversmas, higiena, viduramžiai, Kristupas Kolumbas -, tai tik kelios temos, kurias mokantis su jaunuoliais galima paprastai integruoti lytiškumo ugdymo programą.

Istorijos pamokose lytiškumo ugdymas, paprastai? Taip!

Mokymų tikslas – pademonstruoti praktinius metodus, kurie padeda integruoti lytiškumo ugdymo programą istorijos, 5-12 kl., pamokose.

Šiuose mokymuose:

  • Sužinosite, kaip istorijos pamokose mokinius mokyti lytiškumo ugdymo.
  • Gausite praktinius metodus (fotografijų, istorijos šaltinių, biografijų tyrinėjimas ir pan.), kurie praturtins pamokas bei įgalins veikti lytiškumo ugdymo programą Jūsų pamokose.
  • Mokymų metu visi kartu aktyviai dirbsime, kas leis čia ir dabar užduoti klausimus, diskutuoti tiek su manimi, tiek su kolegomis!

Po šių mokymų Jūsų laukia:

  • PDF darbo knyga, kurioje rasite mano sukurtą metodiką, patarimus ir užduotis kalbant su moksleiviais apie jausmus. Šioje knygoje galėsite žymėtis, rašyti, bei pildyti savo pastebėjimus kas Jums tiko, o kas tobulintina.
  • Pakviesiu į uždarą Facebook grupę, kurioje po mano mokymų galėsite bendrauti su manimi bei kolegomis iš visos Lietuvos apie: Ką jaunuoliai jaučia mokymų programą.
  • Vieną mėnesį 2 online susitikimai su manimi, norint pasitarti, kaip pritaikyti vienokią ar kitokią metodiką kalbant su jaunuoliais apie jų jausmus.
  • Pažymėjimus, kad dalyvavote mokymuose.

Kam tinkami šie mokymai?

Istorijos ir pilietiškumo pagrindų mokytojams.

Literatūra ir lytiškumo ugdymas

Žemaitė, Irkos tragedija, Ana Frank, Balta drobulė – visi šie ir daugelis kitų kūrinių pasitarnauja lytiškumo ugdymui klasėje! Lengvai integruokite lytiškumo ugdymo programą savo literatūros pamokose!

Mokymų tikslas – pademonstruoti praktinius metodus, kurie padeda integruoti lytiškumo ugdymo programą literatūros, 5-12 kl., pamokose.

Šiuose mokymuose:

  • Sužinosite kaip literatūros pamokose integruoti lytiškumo ugdymo programą.
  • Gausite praktinius metodus, kuriuos naudojant bus paprasta integruoti lytiškumo ugdymo programą Jūsų pamokose!
  • Per kūrinių pavyzdžius, mokysimės integruoti lytiškumo ugdymo programą.

Po mokymų Jūsų laukia:

  • PDF darbo knyga, kurioje rasite mano sukurtą metodiką, patarimus ir užduotis kalbant su moksleiviais apie jausmus. Šioje knygoje galėsite žymėtis, rašyti, bei pildyti savo pastebėjimus kas Jums tiko, o kas tobulintina.
  • Pakviesiu į uždarą Facebook grupę, kurioje po mano mokymų galėsite bendrauti su manimi bei kolegomis iš visos Lietuvos apie: Ką jaunuoliai jaučia mokymų programą.
  • Vieną mėnesį 2 online susitikimai su manimi, norint pasitarti, kaip pritaikyti vienokią ar kitokią metodiką kalbant su jaunuoliais apie jų jausmus.
  • Pažymėjimus, kad dalyvavote mokymuose.

Kam tinkami šie mokymai?Literatūros mokytojams.

Pozityvaus santykio su savimi kūrimas

Mokytojai, o kaip gi Jūs? Kada paskutinį kartą Jūsų paklausė: ką mokytojai jaučia? Pirmojo karantino metu aš dar buvau mokytoja, todėl puikiai suprantu kokius iššūkius atneša nuotolinis ugdymas. Didžiausias iššūkis – rūpestis savimi! Toks milžiniškas krūvis neleidžia mėgautis gyvenimo džiaugsmais. Kai pavasarį pervargau, suvokiau, jog turiu pasirūpinti savimi. Kadangi ėmiau naudoti sielą nuraminančius pratimus, kilo noras savo žiniomis pasidalyti su mokytojais, tad ėmiau vesti mokymus – pozityvaus santykio su savimi kūrimas!

Mokymų tikslas – įkvėpti mokytojus pasirūpinti savimi ir švęsti gyvenimą!

Šiuose mokymuose:

  • Gausite praktinius patarimus, kurie padės susikurti džiuginančią kasdienybę.
  • Praktines užduotis, padėsiančias atsigręžti į save ir savo poreikius.
  • Gausite knygų sąrašą, kuriame gausu literatūros apie laiko planavimą, motyvaciją, čia ir dabar gyvenimą.

Kam skirti šie mokymai?Mokytojams. Bet, juk kūrybiškai gyventi norime visi. Todėl šie mokymai skirti visiems!